dilluns, 18 de març del 2013

Ventureta Ballús i Viñallonga

Tinc la sort d'entrevistar a la Ventureta Ballús i Viñallonga, neboda de Josep Viñallonga i Planas.
Viu a Montornès, al Camí Antic de Martorelles, al davant d'una masia on tota la vida havia viscut la seva família -des de l'època d'en Jaume I, m'explica-, i on ella havia nascut.

M'obra la porta una dona gran amb un accent afrancesat, resultat dels seus anys a l'exili. Als setanta-cinc anys i jubilada, la Ventureta és una dona molt activa. Participa a l'Associació 14 d'abril: Recuperem memòria per recuperar drets, dona classes de francès i està sempre al dia de qualsevol novetat que tingui a veure amb la història.
Casa seva és plena de records i piles i piles de documents, vídeos i informació de tota mena; i amb l'ajut de l'ordinador està connectada a l'actualitat com el més jove.
Mantenim una conversa de tres hores i mitja que em costarà editar en vídeo. Ella no para d'expressar-se: tan aviat em dibuixa un gràfic de la línia Maginot, com em porta material perquè em miri a casa o m'ensenya les fotos de la seva família.
Família Viñallonga-Planas
M'explica de cap a peus la vida de Josep Viñallonga i Planas, així com la del seu pare Josep Ballús i Carreras. Trigaré encara uns dies en processar tota la informació i en penjar-la al blog.
Puc dir, però, que a part d'haver conegut una persona excepcional, he fet una bona amiga.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada